Campagne Operatie Ring Zuid genomineerd voor de Galjaardprijs!
De communicatieaanpak voor Operatie Ring Zuid is genomineerd voor de Galjaardprijs! Een maand geleden ging de nieuwe Ring Zuid open voor verkeer. Om dat mogelijk te maken moesten het Julianaplein en de zuidelijke ringweg eerst vijf maanden lang in verschillende richtingen dicht: Operatie Ring Zuid. Een enorme klus die veel verkeershinder met zich mee zou brengen.
Met een brede publiekscampagne die we ontwikkelden met communicatiebureau Buenaparte én de samenwerking met ons netwerk hielden we Groningen tijdens de werkzaamheden bereikbaar. Dat wierp z’n vruchten af: 99% van de Groningers wist van de werkzaamheden en 48% van de automobilisten heeft zijn gedrag aangepast. Het resultaat: verkeerschaos bleef uit en hulpdiensten en ov konden op plaats van bestemming komen.
Dat zag ook de vakjury van de Galjaardprijs, dé prijs op het gebied van publieke communicatie, die wordt uitgereikt door Logeion Vorige week mochten we onze campagne pitchen en nu zijn we een van de vijf finalisten voor deze mooie prijs!
Binnenkort kun jij ons helpen! Naast de juryprijs is Groningen Bereikbaar met deze campagne ook in de race voor de publieksprijs. Van 17 oktober tot 6 november kun je je stem uitbrengen. We houden je op de hoogte!