Groningse bedrijven uitgedaagd om meeste duurzame kilometers te maken › Groningen Bereikbaar

Groningse bedrijven uitgedaagd om meeste duurzame kilometers te maken › Groningen Bereikbaar

Groningse bedrijven uitgedaagd om meeste duurzame kilometers te maken

Groningse bedrijven uitgedaagd om meeste duurzame kilometers te maken

24 februari
Bedrijven en medewerkers kunnen in april met elkaar de strijd aangaan om het schoonst, goedkoopst en gezondst reizende bedrijf van Groningen te worden. Urgenda en Groningen Bereikbaar houden dan de Groningse editie van het Low Car Diet: een wedstrijd om 30 dagen lang de reis van en naar het werk zo duurzaam mogelijk af te leggen. Zo besparen bedrijven op hun reiskosten, is er minder CO2-uitstoot en krijgen medewerkers meer beweging.

Uittesten

Het Low Car Diet Groningen loopt van 1 t/m 30 april 2016. De wedstrijd biedt medewerkers de kans om andere, duurzame vormen van werk en vervoer uit te testen, zoals (deel-) fietsen, (high speed) e-bikes, alternatieve werk- en vergaderlocaties, het openbaar vervoer en elektrische en deelauto’s. Via de online tool 'Carbon Manager' krijgen de deelnemende bedrijven inzicht in het reisgedrag van de medewerkers tijdens de wedstrijd.

Low Car Diet

Het Low Car Diet van Urgenda is de grootste duurzame mobiliteitswedstrijd tussen bedrijven en collega's onderling in Nederland. In totaal hebben 150 bedrijven en 1500 deelnemers, onder wie 100 directeuren, sinds 2012 al ervaren hoe het is om anders te reizen. Bedrijven als Nike, Bugaboo, IBM, PGGM, ABN Amro, EY, Landal Greenparks, Eneco en Unilever deden vorig jaar mee. In 2015 bespaarden bedrijven door deelname gemiddeld 30% op hun kosten, bewogen medewerkers 40% meer en reisden ze 50% schoner.

Waarom in Groningen?

Groningen Bereikbaar ondersteunt het Low Car Diet niet alleen om duurzaam reizen te stimuleren. Anders reizen en werken leidt ook tot minder drukte op de weg en een betere bereikbaarheid van Groningen tijdens grote projecten als de ombouw van de zuidelijke ringweg. Bedrijven kunnen zich tot 10 maart 2016 aanmelden. Bekijk ook de uitdaagvideo van Wilko Huyink, directeur Groningen Bereikbaar!