Spelregels Spitsbattle › Groningen Bereikbaar

Spelregels Spitsbattle › Groningen Bereikbaar

Spelregels Spitsbattle

Spelregels Spitsbattle

Heb je een goed idee voor minder volle bussen en treinen in de ochtendspits in Groningen? Stuur het in. Maar check eerst onze spelregels:

Spelregels

  • De oplossing is gericht op de scholieren/studenten van je eigen school(locatie). Als jij bijvoorbeeld geneeskunde studeert aan de Rijksuniversiteit Groningen dan is je oplossing gericht op de studenten van jouw faculteit. Als je een docent bent bij de locatie Kamerlingh Onnes van O2G2 dan is je oplossing gericht op de scholieren van deze locatie.
  • Een oplossing mag natuurlijk altijd ook toepasbaar zijn op andere vergelijkbare scholen!
  • De oplossing moet scholieren en studenten aansporen om anders te reizen (bijvoorbeeld met de fiets), eerder of later te reizen of niet te reizen.
  • De oplossing moet binnen een half jaar kunnen worden uitgevoerd. Dit betekent dat binnen een half jaar de oplossing beschikbaar is en zichtbaar is op jouw school.
  • De oplossing hoeft niet het hele probleem op te lossen! Vele kleine stapjes maken 1 grote.
  • Oplossingen die je al hebt besproken met je school, maken meer kans om door te gaan.
  • Je mag zowel individueel als met een team een oplossing indienen.

Niet-gewenste oplossingen

  • Oplossingen die pas op langere termijn (langer dan een half jaar) kunnen worden uitgevoerd.
  • Oplossingen die gericht zijn op het aanpassen van infrastructuur (bv. langere perrons) of inzet van meer materieel (bijvoorbeeld meer treinen).
  • Oplossingen die ten koste gaan van de kwaliteit van het onderwijs, bijvoorbeeld die schoolverzuim bevorderen.
  • Als je een app of communicatie ontwikkelt maak dan duidelijk hoe je ervoor zorgt dat mensen deze app gaan gebruiken en hoe ze dat doen. Alleen het beschikbaar stellen van de app of communicatie is niet voldoende.